روبان طاووس

مجهزترین چاپخانه تخصصی چاپ روبان و منسوجات نواری

سفارش: ۰۹۱۲۲۰۹۵۰۳۳۰۹۱۲۷۱۸۱۱۲۴

نکات مربوط به تولید و چاپ روی گردن آویز نمایشگاهی

استفاده از گردن آویز نمایشگاهی در بسیاری ازرویدادها و اتفاقات جمعی کاربرد دارد. بند این کارت معمولاً از روبان ساخته می‌شود که چاپ اختصاصی روی انواع روبان یا نوار پلی استر ، علاوه بر زیبایی ، باعث بیشتر دیده شدن هویت و برند شما در هر رویدادی می شود.

Rotary print exhibition necklace on satin ribbon

اگر در آینده مسئول برگزاری نمایشگاه، جلسه یا جمع خاصی هستید، با این مقاله همراه باشید. در این مطلب به توضیح نکاتی درباره چاپ روی گردن آویز نمایشگاهی و چگونگی انجام آن پرداخته‌ایم.

اجزای گردن آویز نمایشگاهی

همه شما در نمایشگاه‌ها، گردن آویزهایی را دور گردن مسئولان برگزاری آن مشاهده کرده‌اید. این گردن آویزها معمولاً از یک روبان با چاپ اختصاصی ، بست خرچنگی، کاغذ اطلاعات و طلق کارت ساخته می‌شوند. هر کدام از این اجزا نیز ویژگی‌های مربوط به خود را دارند که در ادامه به دو مورد از آن‌ها که به بحث اصلی مقاله مربوط است، پرداخته‌ایم.

روبان

روبانی که به عنوان بند گردن آویز استفاده شده، خصوصیات مختلفی دارد. چاپی که روی این بند به کار می‌رود، می‌تواند یک طرف یا هر دو طرف روبان را شامل شود. انتخاب یک طرفه یا دو طرفه بودن روبان کاملاً به سلیقه فرد بستگی دارد. 

در چاپ روی گردن آویز نمایشگاهی باید به موارد زیر نیز توجه کنید.

جنس بند گردن آویز

برای این کار معمولاً از روبان ساتن یا کبریتی و یا نوار پلی استر استفاده می‌شود؛ البته جنس این بندها در تولیدی‌های مختلف، متفاوت است. بندهایی که از جنس روبان کبریتی باشند، حالتی برجسته دارند که ظاهر خاصی را ایجاد می‌کنند. با این حال بیشتر افراد برای ایستایی بهتر دور گردن ، جنس نوار پلی استر را برای لنیارد انتخاب می‌کنند.

این جنس روبان ظاهری صاف و صیقلی و بافتی لطیف دارد که چاپ لوگو یا نوشته را به زیبایی نمایش می‌دهد. از همین رو برای چاپ روی گردن آویز نمایشگاهی بهترین گزینه است.

عرض بند گردن آویز

خوشبختانه محدودیتی در عرض و متراژ این بندهای روبانی وجود ندارد. بیش از 15 عرض در سایزهای مختلف وجود دارند که شما می‌توانید با توجه به نوع و جنس پارچه روبانی که انتخاب کرده‌اید، تصمیم‌گیری لازم را انجام دهید.

بست گردن آویز

قسمت دیگری از اجزای گردن آویز نمایشگاهی، بست آن است. اغلب بهترین نوع بست؛ یعنی بست فلزی برای اتصال میان روبان و کارت انتخاب می‌شود. این نوع بست نه تنها به راحتی متصل می‌شود، بلکه استحکام لازم در حین جابه‌جایی‌ را نیز فراهم می‌کند. البته می توانید در میانه گردن آویز از بست خرچنگی استفاده کنید و قسمت پایینی که کارت به آن متصل است را از قسمتی که دور گردن قراردارد جدا کرده و به راحتی دوباره متصل کنید.

اطلاعات و طلق

بخش نهایی نیز کاغذی است که اطلاعات شخص روی آن نوشته شده است. طلق نیز به منظور محافظت از کاغذ، نوشته‌ها و همچنین مخدوش نشدن آن‌ها در حین جابه‌جایی‌های در هنگام کار روی آن کشیده می‌شود. روی این کاغذها معمولاً نام برند، نام فرد مسئول و همچنین عنوانی که در آن مجمع دارد، قید می‌شود.

به همین دلیل هر فردی با دیدن این کاغذ یا تشخیص زودتر روبان و گردن آویز پرسنل در زمان کوتاهی می‌تواند سؤالات خود را از آن‌ها بپرسند. ارتباط صمیمانه میان کارکنان و مراجعه‌کنندگان نیز از دیگر مزایایی است که آویختن این کارت و گردن آویز در گردن افراد در هر اجتماعی ایجاد خواهد کرد.

چاپ روبان گردن آویز دارای بست خرچنگی با چاپ اختصاصی

کاربردهای گردن آویز کارتی

چاپ روی گردن آویز نمایشگاهی معمولاً به منزله نمایش اطلاعات و مشخصات افرادی است که مسئول برگزاری مواردی ازجمله: نمایشگاه، جلسه، سمینار، کنفرانس و… هستند. افرادی که در مکان خاصی مسئولیت دارند، باید برای مراجعه‌کنندگان به راحتی قابل شناسایی باشند. از همین رو آن‌ها می‌توانند به راحتی با مشتریان ارتباط برقرار کنند.

استفاده از این گردن آویزها تنها در مسائل اداری و رسمی رایج نیستند. اگر دقت کنید کارکنان برخی از فروشگاه‌های بزرگ اعم از البسه، خوراکی و… نیز از این گردن آویزها استفاده می‌کنند. به همین خاطر هر مشتری به آسانی می‌تواند آن‌ها را میان افراد دیگر تشخیص دهد. در واقع استفاده از خدمات چاپ روی گردن آویز نمایشگاهی هم به پرسنل فروشگاه و هم به مشتریان کمک بزرگی خواهند کرد.

در این میان با انتخاب رنگی منحصر به فرد برای روبان گردن آویز یا طراحی ویژه روی آن می‌توانید احترام به افراد دیگر، مشتریان یا بازدیدکنندگان را به نمایش بگذارید. علاوه بر آن، اگر مسئول برگزاری اجتماع بزرگی هستید، حرفه‌ای بودن خود را با بندهایی با طرح‌های سفارشی خاص به آن‌ها نشان دهید.

استفاده از گردن آویز چه مزایایی دارد؟

مزیت به کار بردن چاپ روی گردن آویز نمایشگاهی تنها برای شناسایی افراد و ارتباط با مردم نیست. اگر صاحب یک تجارت باشید، با استفاده از این گردن آویزها می‌توانید برند خود را در ذهن افراد بیشتر ماندگار کنید. با این حال موفقیت در این موضوع به شرط کیفیت سفارش چاپ روبان و مابقی اجزای این کارت است.

اگر کمی بیشتر به جزئیات توجه داشته باشید، موارد زیر را در هنگام استفاده از این نوع کارت‌ها درک خواهید کرد:

  • چاپ روی گردن آویز نمایشگاهی شما را از نگه داشتن یک کارت شناسایی یا معرفی خود به هر فرد درون جمع نجات می‌دهد. تنها کافی است این گردن آویز را که شامل نام و سمت شما در آن مراسم است، به گردن خود آویخته و مابقی کارهای خود را آزادانه و راحت انجام دهید.
  • بهترین راه برای تبلیغات و نشان دادن کسب و کارتان به افراد دیگر، استفاده از این وسیله است. هر فردی تنها با نگاه کردن به این گردن آویزها به راحتی متوجه می‌شود که شما برای چه برندی کار می‌کنید و تجارت شما چیست.
  • مهم‌ترین مزیت استفاده از چاپ روی گردن آویز نمایشگاهی آن است که هم شما و هم دیگران به راحتی و با وجه اجتماعی و حرفه‌ای می‌توانید ارتباط برقرار کنید. علاوه بر آن مشتری یا بازدیدکننده فوراً متوجه می‌شود که در حال حاضر با چه کسی در حال صحبت است و سمت شما در آن مراسم چیست و چه کمکی را باید از شما درخواست کند.
  • هزینه و دوامی که این نوع کالا برای مسئولان دارند، آن‌ها را به یکی از محبوب‌ترین راه‌های تبلیغات و شناسایی تبدیل کرده است. شما به راحتی تنها با پرداخت هزینه چاپ روبان و ساخت گردن آویز می‌توانید یکی از استراتژی‌های تبلیغاتی را برای کسب و کار خود اجرا کنید.
  • افزون بر این موارد، ماندگاری این روش به قدری است که برای چندین سال می‌توانید در هر نمایشگاه و مراسمی از آن استفاده کنید. با این حال اگر قصد دارید از این گردن آویزها برای دفعات بعدی نیز استفاده کنید، بهتر است در هنگام سفارش اولیه بند روبان، چاپ روی آن و دیگر مسائل مربوطه، نهایت کیفیت را در هر کدام از آن‌ها انتخاب کنید.

test2

متدهای چاپ بند گردن آویز

برای چاپ روی گردن آویز نمایشگاهی روش‌های متنوعی وجود دارد. هر کدام از این روش‌ها باتوجه‌به جنس پارچه روبانی که انتخاب می‌کنید، کیفیت و ماندگاری متفاوتی را ایجاد می‌کند. این روش‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • چاپ روتاری
  • چاپ فلت
  • چاپ نقره‌کوب برجسته
  • چاپ رنگ برجسته
  • چاپ رز گلد برجسته
  • چاپ طلاکوب برجسته
  • چاپ ترنسفر یک رو یا دورو 

با توجه به رنگ برند کسب و کار یا سایر مواردی که سلیقه خودتان است، می‌توانید بهترین مدل چاپ روی روبان را انتخاب کنید. هر کدام از روش‌های نام‌برده‌شده دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند که بسته به خروجی نهایی مورد انتظار شما می‌توانند مزایا و نکات منفی نیز داشته باشند.

برای مثال، اگر از روبان‌هایی به رنگ تیره مانند مشکی استفاده می‌کنید، بهترین مدل چاپی که شما را به یک برند منحصر به فرد تبدیل می‌کند، چاپ طلاکوب روی روبان است. در صورتی که می‌خواهید از ماندگاری کیفیت چاپ برای چندین سال بهره ببرید، چاپ روتاری را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

هر کدام از شیوه‌های چاپی که در بالا به آن اشاره شد از یک سری تجهیزات و تکنولوژی‌های مخصوص به خود استفاده می‌کنند. در صورتی که از نوع چاپ مورد نیاز خود مطمعن نیستید کارشناسان تیم ما همواره آماده تبادل نظر وارائه پیشنهاد در راستای بهترین انتخاب برای شما هستند . 

 در نهایت انتخاب نوع چاپ روی روبان بسته به هدف شما از چاپ طرح، نوشته یا لوگو روی آن متفاوت است. خوشبختانه محدودیتی از جانب رنگ، مدل یا طرح چاپ روبان در نقش بند گردن آویز وجود ندارد. به همین خاطر جدای از مسئله هزینه، انتخاب تمامی این موارد تنها به نظر شخصی و سلیقه شما بستگی خواهد داشت.

test1

قیمت چاپ روی بند آویز

مسئله دیگری که در هنگام سفارش چاپ روبان اهمیت دارد، هزینه آن است. این روش یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌ها برای معرفی خود به عنوان تبلیغات به افراد دیگر است. از همین رو بیشتر اشخاص برای برگزاری جلسات، نمایشگاه، روادید فرهنگی و… چاپ روی گردن آویز نمایشگاهی را انتخاب می‌کنند.

نکته مثبت درباره سفارش این محصول آن است که در برابر هزینه‌ای که صرف می‌کنید، ماندگاری زیادی دارند. به این معنا که شما تنها با یک بار پرداخت هزینه برای چاپ، برای چندین سال می‌توانید در هر اجتماعی از آن‌ها استفاده کنید.

قیمت چاپ روی گردن آویز نمایشگاهی به عواملی که آن را تشکیل می‌دهند، بستگی دارد. مواردی ازجمله:

  • عرض روبان
  • نوع چاپ
  • جنس روبان
  • تیراژ سفارش
  • استفاده از انواع بست‌های خرچنگی

انتخاب هر کدام از این موارد بالا بر هزینه نهایی که باید پرداخت کنید، تأثیر می‌گذارد. در صورتی که بدانید از چاپ روی گردن آویز نمایشگاهی چه می‌خواهید و هدفتان چیست، می‌توانید از ویژگی چاپ روبان قیمت مناسب در این روند بهره ببرید.

چاپ روی گردن آویز نمایشگاهی در روبان طاووس

بند آویز با چاپ اختصاصی از خدماتی است که در چاپ روبان طاووس بدون هیچ محدودیتی انجام می‌شود. 

در کنار این نکته مثبت، کیفیت بالای چاپ روی هر جنس روبان از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد خدمات چاپ روبان طاووس است که خیالتان را بابت نتیجه نهایی آسوده می‌کند. در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی و مشورت می‌توانید با کارشناسان تیم روبان طاووس تماس بگیرید و سؤالات خود را با آن‌ها در میان بگذارید.

سؤالات متداول

بهترین نوع بست برای گردن آویزهای نمایشگاهی کدام است؟

بست فلزی

باکیفیت‌ترین نوع چاپ روی بندهای روبانی گردن آویزها چه نوعی است؟

چاپ ترنسفر و چاپ روتاری

گردن آویزهای کارتی در چه مواردی کاربرد دارند؟

نمایشگاه‌ها، جلسات، سمینار، کنفرانس، دورهمی شغلی و…

کلام آخر

چاپ روی گردن آویز نمایشگاهی راحت‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش برای شناسایی خود به سایر افراد حاضر در یک جمع است. معمولاً این گردن آویزها در مراسم‌های رسمی، نمایشگاه‌ها، جلسات، کنفرانس و… استفاده می‌شوند. نام برند، شرکت یا غرفه به وسیله خدمات چاپ روبان روی بند چاپ می‌شود. از همین رو شناخت عوامل مسئول راحت‌تر خواهد شد.

به اشتراک بگذارید:

همچنین بخوانید